Dag 2 in Lund - Reisverslag uit Lund, Zweden van jessica Boggelen - WaarBenJij.nu Dag 2 in Lund - Reisverslag uit Lund, Zweden van jessica Boggelen - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Lund

Door: jessica van Boggelen

Blijf op de hoogte en volg jessica

12 Januari 2016 | Zweden, Lund

Zo, daar zitten we dan!
Het is alweer dag 2 in Lund en ik bedacht me dat het tijd is jullie op de hoogte te brengen.

Allereerst over de reis. De reis verliep heel soepel en prima. In de trein naar Eindhoven kreeg ik heerlijk koffie van een onbekende man; nogmaals bedankt! De volgende ochtend om 7:15 vloog ik naar Kopenhagen.
Op het vliegveld ontmoette ik nog 2 nederlandse jongens die ook naar Lund gingen, dat was erg fijn en we hebben samen de treinreis gemaakt.
Halverwege bij de grens van Zweden zijn we gestopt voor de paspoortcontrole die is ingevoerd ivm de vluchtelingen.

Aangekomen zijn we netjes met een busje naar een deel van de universiteit gebracht. Hier hebben we vanalles kunnen regelen; beddengoed, sleutels van de kamer, kaartjes voor activiteiten, ov-kaart (jojo kaart) en al dat soort praktische dingen.
Wanneer je klaar was werd je met een busje naar je kamer gebracht en dan ben je voor het eerst op eigen benen.
Mijn kamer is prachtig en heb globaal mijn koffer uitgepakt.

Vervolgens ben ik een eind gaan lopen en heb ik een fiets gekocht;
een GAZELLE maar liefst.
Na thuis snel wat gegeten te hebben ben ik naar een receptie voor allee buitenlandse nieuwkomers geweest. Wat heb ik in de tussentijd al veel mensen ontmoet uit veel verschillende landen!

Samen met mensen van mijn wooncomplex ben ik weer terug gelopen en uitgeput in slaap gevallen.

Vanmorgen 8 uur was het weer tijd om op te staan. De douche geprobeerd; daar ben ik erg blij mee. Om 9 uur ben ik met mensen van het wooncomplex op pad gegaan en zijn we allemaal naar onze individuele coördinators dag gegaan. Hier Teresa (contactpersoon) ontmoet en Caitriona (meisje die hetzelfde programma volgt als ik).
Na de introductie zijn we wat wezen drinken met de mensen van de faculty of medicine. Daarna hebben Caitriona onze begeleider van de lessen en stages ontmoet.
Dit wordt het rooster ongeveer vanaf volgende week:
stage van ma-do van 8:00 tot 14:00 en dan op vrijdag vrij of lessen.
eens per week een reflectieverslag en aan het eind een casus met presentatie in het engels.

Aan het eind van de dag nog een nieuwe groep mensen (mentorgroep) ontmoet. Hiermee door Lund gelopen en verkent.
Alle gebouwen beginnen nu een beetje bekend te worden en ik weet enigzins hoe ik naar de uni moet fietsen.

Zo dat is hoe het nu is. Een massa aan soorten nationaliteiten in 1 stad en nu op naar dag 3!

  • 12 Januari 2016 - 23:35

    Jan En Els:

    Wat fijn te lezen dat je al wat thuis raakt. Ook de contacten die je opdoet helpen hierbij.
    Programma lijkt prima en geeft structuur. We hopen dat je geniet van alle nieuwe ontdekkingen. Zorg goed voor jezelf en we horen weer gauw van je
    Groetjes pap en mam

  • 18 Januari 2016 - 19:49

    Klaas En Ria Van Boggelen:

    Lieve Jessica,
    We hebben al geappt maar nu ga ik ook je blogg volgen hoor.
    Wat heb je al veel ervaringen gehad in zo'n korte tijd.
    Die man van de koffie in de trein is gewoon een bewonderaar van je.
    Ga je Catriona ook zo noemen of mag je het verkorten het is een mond vol he.
    Leuk hoor dat jullie samen hetzelfde gaan doen.
    Is het ook koud in Lund?
    Fijn om mobiel te zijn op je fiets, straks ga je weer een auto'tje kopen (hihi).
    Geniet maar lekker van deze tijd heel leerzaam en supergoed van je.
    Groetjes,
    ome Klaas en tante Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Buitenlandstage

Vanaf 11 januari ben ik in Lund (Zweden) om een minor te volgen voor 13 weken!

Recente Reisverslagen:

02 April 2016

op reis!

05 Maart 2016

week 8

23 Februari 2016

2 weken verslag

08 Februari 2016

week 4

30 Januari 2016

week 3
jessica

Student MBRT in Haarlem in januari op buitenlandstage naar Zweden

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5891

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 10 April 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: