Dag 6 alweer - Reisverslag uit Lund, Zweden van jessica Boggelen - WaarBenJij.nu Dag 6 alweer - Reisverslag uit Lund, Zweden van jessica Boggelen - WaarBenJij.nu

Dag 6 alweer

Blijf op de hoogte en volg jessica

16 Januari 2016 | Zweden, Lund

En toen was het alweer de eerste zaterdag!
Vandaag heb ik, ook al is het weekend, gewoon zweedse les. Dat is even wennen op zaterdag!

Laat ik beginnen met woensdag. Woensdag hebben we eerst algemene informatie gekregen over wonen en leven hier in Lund. Daarbij kwam ook politieagent Patrick en meneer de brandweer een lesje geven over wat wel en niet mag. Dit was hilarisch.
Later na de zweedse les hebben we nog een receptie gehad. Dit leek heel chique en zaten in een prachtig wit gebouw. Er waren wat speeches om ons welkom te heten en er waren ook een koor en een band om te voorzien in een hoog entertainment gehalte.

Donderdag hebben we ook les gehad, daarna ben ik naar huis gegaan en om half 5 weer de bus gepakt naar de universiteit. hier werd een foodfestival over typies zweeds eten georganiseerd. Daarna vroeg een meisje of ik mee ging bowlen. Dat klonk prima dus ik ben gaan bowlen en daarna hebben we een drankje gedaan in de stad samen.

Gisteren hadden we een langs lesdag. Eerst een lecture van 3 uur over de geschiedenis, literatuur en muziek van Zweden. Vooral het muziekgedeelte inclusief zweeds zingen met elkaar zorgde voor veel hilariteit. Een uur na de lecture begon onze eigen zweedse les. Daarna naar huis gegaan, eerst bij een winkel met leuke kussens en sale een stop gemaakt en toen door naar huis.
Gegeten samen met 2 meiden hier van het huis en daarna begon de feestavond. Eerst met mijn mentorgroep afgesproken en bijgepraat en daarna zijn we naar het grote welkomstfeest gegaan. Nou en dat was een feest. We hebben genoten met zn allen en nu is het zaterdagochtend.

Eerst ga ik naar de supermarkt om wat schoonmaakspullen te kopen. Dan denk ik een eerste was doen en dan op naar Zweedse les!

  • 16 Januari 2016 - 11:51

    Tessa:

    Leuke blog geschreven! Wel apart inderdaad op zaterdag gewoon les. Erg leuk dat je een blog bij gaat houden, ik hou je site in de gaten! Veel plezier op school vandaag ;) xxx uit Nederland

  • 16 Januari 2016 - 16:16

    Hans En Imi:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt ! Veel succes met alles en geniet er van.
    We houden je blog in de gaten.

  • 18 Januari 2016 - 12:16

    Jan Scheers:

    Hoi Jessica, goed om jouw blog te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Buitenlandstage

Vanaf 11 januari ben ik in Lund (Zweden) om een minor te volgen voor 13 weken!

Recente Reisverslagen:

02 April 2016

op reis!

05 Maart 2016

week 8

23 Februari 2016

2 weken verslag

08 Februari 2016

week 4

30 Januari 2016

week 3
jessica

Student MBRT in Haarlem in januari op buitenlandstage naar Zweden

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 5892

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 10 April 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: