op reis! - Reisverslag uit Lund, Zweden van jessica Boggelen - WaarBenJij.nu op reis! - Reisverslag uit Lund, Zweden van jessica Boggelen - WaarBenJij.nu

op reis!

Blijf op de hoogte en volg jessica

02 April 2016 | Zweden, Lund

goedenavond allemaal,

Dat is alweer lang geleden zeg! Maar ik was dan ook op vakantie. Op vakantie zullen jullie wel denken? Ze is toch al die tijd al op vakantie. Ja dat klopt maar ik was echt op vakantie nu, zonder stage, zonder school: echt een weekje weg.

Volgende vraag: waar ben ik dan geweest? Nou dat zal ik vertellen.
Dinsdag 22 maart hebben we om 09:30 de trein genomen naar Stockholm vanaf Lund. Dat is een rit van 5 uur. Het was gelukkig heel gezellig en hebben veel kaartspellen gespeeld waardoor de tijd snel om was.

Om 4 uur konden we aan boord van ons grote Anastasia cruiseschip.
We sliepen in hele kleine cabins van 5 m^2 met 4 personen! en dan hadden we nog een minibadkamer. Allemaal heel knus. De boot verder was prachtig en voorzien van allerlei voorzieningen (restaurants, bioscoop, café).
De volgende ochtend kwamen we aan in Talinn (Estonia). Wat een prachtig middeleeuws stadje is dat! het lijkt alsof je een wereld van een paar honderd jaar terug zo binnenstapt.
In de avond waren we weer op de boot en de volgende dag meerden we aan in St. Petersburg. Ongelooflijk om zomaar in Rusland te staan. en hier ook een nacht in een hotel te slapen. We hadden een geweldige gids daar die ons overal mee naar toe nam. Daarnaast hadden we vrije tijd tussendoor en in de ochtend. Die ochtend zijn we naar het beroemde Marinsky ballettheater geweest; wat echt prachtig was en ook hebben we verschillende kerken bezocht.
Die avond zijn we verder gegaan met de boot op weg naar Helsinki. In Helsinki was de enige dag dat we iets minder weer hadden, maar alsnog de stad verkent. Die avond zijn we verder gegaan met een andere boot (een finse). En wat was die boot (vooral restaurant) goed georganiseerd in vergelijking met onze Russische boot. Op onze eerste boot was het altijd een heel circus wat een uur duurde om te betalen. Hier was dat natuurlijk gewoon gedaan in 10 minuten (zoals normaal, maar wij konden het erg waarderen). De volgende ochtend kwamen we aan in Stockholm en was de baltic trip officieel afgelopen. Maar ik had samen met een paar meiden een nachtje geboekt in Stockholm zodat we daar nog 2 dagen zouden hebben. Stockholm is werkelijk prachtig! wat een mooie uitzichten en gezellige pleinen en straten. Verder daar ook het beroemde Vasa-museum bezocht. Maandagavond zijn we weer op de terugreis gegaan naar Lund. Het was een prachtige reis met heel veel indrukken. Ik zal ook wat foto's plaatsen (onder het kopje foto's te zien).

• 02 April 2016 - 10:51

Gerard:

Eergisteren je kaart ontvangen. Hartstikke lief/leuk. Bedankt !

Geniet van de tijd die je nog hebt. Veel plezier.

• 02 April 2016 - 11:05

Hans:

Leuk om weer een verslag van je te lezen. Wat een belevenis! Mooie foto's.